Табела 5.2 Спецификација предмета
Студијски програм: Логопедија |
|||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: МЕТОДОЛОГИЈА НАУЧНОГ ИСТРАЖИВАЊА У СПЕЦИЈАЛНОЈ ЕДУКАЦИЈИ И РЕХАБИЛИТАЦИЈИ |
|||||||
Наставник: Кукољ С. Милош, Вуковић Г. Миле, Радоман Ј. Весна, Драгојевић М. Нада; Димоски М. Сања |
|||||||
Статус предмета: Oбавезни |
|||||||
Број ЕСПБ: 10 |
|||||||
Услов: Нема |
|||||||
Циљ предмета Упознавање студената са поступцима који омогућавају систематско прикупљање података и анализу чињеница на основу којих је могуће описати одређена стања, затим извршити одговарајуће анализе стања и промена стања, као и процене и оцене узрочно-последичних веза у оквиру унапређења васпитно- образовног, корективног и реедукативног рада са особама са посебим потребама. У суштини, циљ предмета је да упозна студенте са коришћењем објективних метода за прикупљање и обраду чињеница којим се истражују и објашњавају сложене и међусобно зависне био-психо-социјалне појаве и доприносе унапређењу теорије и побољшању васпитно-образовне праксе. |
|||||||
Исходи предмета Систематичност и аналитичност у прикупљању чињеница; оспособљеност за примену метода истраживања, коришћење техника и инструмената истраживања; обрада података и саопштавање резултата. |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава: Основне карактеристике истраживачког рада. Врсте истраживања. Етика у истраживањима. Преглед литературе и уочавање истраживачког проблема. Научни методи у решавању проблема: развијање истраживачког проблема (дефинисање и ограничавање), формулисање хипотезе, прикупљање података, анализа и интерпретација резултата. Форме писања. Писање текста (наслов, апстракт, структура рада, документарна подлога). Презентација резултата истраживања (power point). Практична настава: Основна обавештења. Базе података – PubMed. Електронски часописи: КоБСОН, Google Scholar. Обраћање аутору. Радионица 1 (дискутовање прочитаних радова). Радионица 2 (дискутовање прочитаних радова). Радионица 3 (писање есеја, скицирање резимеа, избор теме, преглед литературе, писање пројекта). Метријске карактеристике тестова. Графичко приказивање резултата статистичких анализа. |
|||||||
Литература 1. Шамић, М.(1968) Како настаје научно дело. Завод за издавање уџбеника. Сарајево., без ID. 2. Ристановић Д., Дачић М. Ур., Основи методологије научноистраживачког рада у медицини. ВЕЛАРТА, Београд, без ID. 3. Куба, Л., Кокинг, Дж.(2004) Методологија израде научног текста. ЦИД, Подгорица- Романов, Бања Лука. (214 стране) ИСБН 86-495-0205-9 4. Петз Б. Статистика за нематематичаре. Издање БЕГЕН, Земун, без ID. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 4 |
Вежбе: 4 |
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад: |
||||
Методе извођења наставе: Предавања, практична предавања и вежбе, са учешћем студената у реализовању теоријске и практичне наставе, учешће у истраживачком раду. |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
Поени |
Завршни испит |
поени |
||||
Ангажовање у току предавања |
5 |
Теоријски испит (писмени или усмени) |
30 |
||||
Ангажовање у току практичне наставе |
10 |
|
|||||
Учешће на стручном/научном скупу |
5 |
||||||
Семинарски рад |
20 |
||||||
Практичнан испит |
30 |