Табела 5.2 Спецификација предмета

Студијски програм: Логопедија

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: МЕТОДОЛОГИЈА НАУЧНОГ ИСТРАЖИВАЊА У СПЕЦИЈАЛНОЈ

ЕДУКАЦИЈИ И РЕХАБИЛИТАЦИЈИ

Наставник: Кукољ С. Милош, Вуковић Г. Миле, Радоман Ј. Весна, Драгојевић М. Нада; Димоски

М. Сања

Статус предмета: Oбавезни

Број ЕСПБ: 10

Услов: Нема

Циљ предмета

Упознавање студената са поступцима који омогућавају систематско прикупљање података и анализу чињеница на основу којих је могуће описати одређена стања, затим извршити одговарајуће анализе стања

и промена стања, као и процене и оцене узрочно-последичних веза у оквиру унапређења васпитно- образовног, корективног и реедукативног рада са особама са посебим потребама. У суштини, циљ предмета је да упозна студенте са коришћењем објективних метода за прикупљање и обраду чињеница којим се истражују и објашњавају сложене и међусобно зависне био-психо-социјалне појаве и доприносе унапређењу теорије и побољшању васпитно-образовне праксе.

Исходи предмета

Систематичност и аналитичност у прикупљању чињеница; оспособљеност за примену метода

истраживања, коришћење техника и инструмената истраживања; обрада података и саопштавање резултата.

Садржај предмета

Теоријска настава: Основне карактеристике истраживачког рада. Врсте истраживања. Етика у

истраживањима. Преглед литературе и уочавање истраживачког проблема. Научни методи у решавању проблема: развијање истраживачког проблема (дефинисање и ограничавање), формулисање хипотезе, прикупљање података, анализа и интерпретација резултата. Форме писања. Писање текста (наслов, апстракт, структура рада, документарна подлога). Презентација резултата истраживања (power point). Практична настава: Основна обавештења. Базе података PubMed. Електронски часописи: КоБСОН, Google Scholar. Обраћање аутору. Радионица 1 (дискутовање прочитаних радова). Радионица 2 (дискутовање прочитаних радова). Радионица 3 (писање есеја, скицирање резимеа, избор теме, преглед литературе, писање пројекта). Метријске карактеристике тестова. Графичко приказивање резултата статистичких анализа.

Литература

1. Шамић, М.(1968) Како настаје научно дело. Завод за издавање уџбеника. Сарајево., без ID.

2. Ристановић Д., Дачић М. Ур., Основи методологије научноистраживачког рада у медицини.

ВЕЛАРТА, Београд, без ID.

3. Куба, Л., Кокинг, Дж.(2004) Методологија израде научног текста. ЦИД, Подгорица- Романов, Бања Лука. (214 стране) ИСБН 86-495-0205-9

4. Петз Б. Статистика за нематематичаре. Издање БЕГЕН, Земун, без ID.

Број часова активне наставе

Остали часови

Предавања:

4

Вежбе:

4

Други облици наставе:

Студијски

истраживачки рад:

Методе извођења наставе: Предавања, практична предавања и вежбе, са учешћем студената у

реализовању теоријске и практичне наставе, учешће у истраживачком раду.

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

Поени

Завршни испит

поени

Ангажовање у току предавања

5

Теоријски испит (писмени или усмени)

30

Ангажовање у току практичне наставе

10


Учешће на стручном/научном скупу

5

Семинарски рад

20

Практичнан испит

30